Huvikooli kaugõpe

Seoses huvikooli üleminekuga distantsõppele oleme koostanud loodusmaja õpilastele erinevaid ülesandeid, mida vahelduseks koolitöödele rakendada. Ülesandeid on valikus mitmeid ja iga õpilane saab teha oma valiku, mis teema teda parasjagu huvitab. Kuid, et tagada huviringi kui sellise töö, siis soovitame õpetaja ja teiste õpilastega kokku leppida teatud teemad, mida kõik ühes ringis käivad õpilased kindlasti läbivad.

Hiljemalt selle nädala lõpuks võtavad kõik huviringide juhendajad oma õpilastega ühendust ning jagavad täpsemaid juhiseid, kuidas edasi toimida. Seega palume lastevanematel edastada õpilastele järjepidevalt huviringidega seotud infot, kui see pole juhendajaga teistmoodi kokku lepitud.

Distantsõppel on õpilasel võimalik valida kolme erineva ülesannetepanga vahel:

Tartu loodusmaja

  Tartu loodusmaja Tartu loodusmaja

 

 

 

 

 

 

 


Allpool on näha erinevaid käimasolevad loodushariduslikke viktoriine, võistlusi ja kampaaniaid, millest on võimalik distantsõppe ajal osa võtta nii oma huviringi grupiga kui koos perega.

#MärkaTolmeldajat

Tartu loodusmaja huvikooli kaugõpe

Tartu Ülikooli Loodusmuuseum kutsub kõiki loodushuvilisi jagama oma kohtumisi taimeõitel askeldavate tolmeldajatega – olgu selleks siis liblikas, kärbes, mesilane või hoopis keegi muu!

Selleks jäädvusta foto, postita see sotsiaalmeediasse ja märgi hashtag #MärkaTolmeldajat. Samuti lisa juurde kohtumise kuupäev ja asukoht. Postitusi võib teha Instagramis ja Facebookis. Facebookis võib fotosid postitada enda ajajoonel, tehes need avalikuks, või erinevates loodusega seotud gruppides: Loodusesõbrad, Putukad ja sarnased. Kes on aga loodusvaatluste tegemisega juba varem kokku puutunud, võiks selleks kasutada spetsiaalseid vaatlusrakenduste vaatluskeskkondi: Legulus, LVA nutirakendus või iNaturalist.

Tere, kevad!

Tartu loodusmaja huvikooli kaugõpe

“Tere, Kevad!” kutsub lapsi loodust vaatlema ning tähele panema saabuva kevade märke. Nüüd saavad lisaks kooliklassidele ja lasteaiarühmadele ettevõtmises esimest korda maailma ajaloos ja “Tere, Kevad!” 22-aastases ajaloos osaleda ka pered kodudes.

Kevadiste fenoloogiliste loodusvaatluste käigus uurivad osalevad õpilased kevade saabumisest ja muutustest märku andvaid kevadekuulutajaid (kevadel õitsevad taimed, rändlinnud, esimestena ilmuvad liblikad), mis on ühised kõigile vaatlustes osalejatele, ning panevad kirja nende ilmumise aja, et teha kindlaks kevade saabumise ajaline erinevus Eestis. Kõik loomad ja taimed on püütud valida nii, et nad oleksid kogu Eestis suhteliselt tavalised ning äratuntavad ka nooremate laste poolt. Kirja pannakse liikide esmakordse kas nägemise või kuulmise kuupäev.

Rohkem võistlusi, kampaniaid, mänge ja muid tegevusi leiab Rohelise kooli programmi lehelt.