Stuudiumiga liitumine

Lapsevanemale: Stuudiumisse sisse logimine

Lapsevanema kontole sisselogimise protsess sõltub sellest, mis andmed kool Stuudiumisse juba kandnud on.

Kõige lihtsam on toimetada nii:

  1. klõpsa sisselogimislehel oleval nupul “Ava kasutajakonto” -› “esita andmed ja taotle kontot”
  2. Täida vorm
  3. Kui administraator sinu taotluse üle vaatab ja heaks kiidab, saad meiliaadressile info sisse logimise kohta.

Kui oled koolilt saanud info, et lapsevanemate andmed on juba Stuudiumisse sisestatud (ja sisaldavad ka meiliaadressi), saad sisse logida nii:

  1. klõpsa sisselogimislehel lingil “unustasid salasõna?”
  2. sisesta oma nimi
  3. Stuudiumis olevale meiliaadressile saadetakse link, millel klõpsates saad sisse logida ja endale salasõna valida.

Kui profiilis (õiget) meiliaadressi ei ole, on sisse logimiseks sellised variandid:

  • kui kool on sisestanud lapsevanemate isikukoodid, saab sisse logida ID-kaardi või Smart-IDga (ja seejärel soovi korral endale sobiva salasõna määrata ja muid profiili andmeid täiendada)
  • kui profiilis pole ka isikukoodi, on sul kaks varianti:
  1. palu oma meiliaadress ja/või isikukood lisada oma lapse klassijuhatajal või kooli IT-tugiisikul
  2. klõpsa sisselogimislehel oleval nupul “Ava kasutajakonto” › “esita andmed ja taotle kontot”. Kui administraator on taotluse üle vaadanud ja heaks kiitnud, saad meiliaadressile info sisse logimise kohta.

_____________________________________________________

Õpilased: Stuudiumisse sisse logimine

Kõikidel õpilastel on Stuudiumi konto sõltumata sellest, kas nad on juba ise Stuudiumisse sisse loginud või mitte.

Kui õpilase profiilis on kirjas meiliaadress, saab sisse logida nii:

  1. klõpsa sisselogimislehel lingil “unustasid salasõna?”
  2. sisesta oma nimi
  3. ava postkasti saabuv kiri, klõpsa kirjas oleval lingil ja järgi juhiseid

Kui õpilase profiilis meiliaadressi pole, saab selle lisada lapsevanem, klassijuhataja või kooli administraator.

Lisaks saavad kõik õpilased sisse logida ka ID-kaarti või Smart-ID-d kasutades.

_____________________________________________________

Lapsevanemale: õpilasele Stuudiumi konto tegemine

Stuudiumis on igal kasutajal isiklik konto. Kui su laps on varem kasutanud sinu kontot, või hakkab esmakordselt iseseisvalt e-päevikut kasutama, toimi järgnevalt:

  • Ava lapse profiil — sinna jõuad, kui klõpsad õpilase ülevaates olles “Profiil”
  • Kui lapsel on oma meiliaadress, veendu, et see on tema profiilis kirjas. Kui laps seejärel sisselogimislehel “Unustasid salasõna?” lingil klõpsab ja seal olevaid juhiseid järgib, saadetakse talle meiliaadressile link, millega ta saab sisse logida ja endale ise parooli valida.
  • Kui lapsel oma meiliaadressi ei ole, saad talle profiilis ise salasõna sisestada. Seejärel saab laps selle salasõnaga sisse logida. Kui laps hiljem ise sisse logib, saab ta soovi korral salasõna endale sobivaks muuta.

_____________________________________________________

Kasutajakontode sidumine

Kui sul on kasutajakontod mitme erineva haridusasutuse Stuudiumis, saad need kontod omavahel siduda. See tähendab, et edaspidi piisab sellest, kui logid sisse vaid ühte Stuudiumisse. Erinevate haridusasutuste vahel liikumiseks tekivad sulle navigatsiooniribale logod, kuhu klikkides saad ühest Stuudiumist teise hüpata.

Seoseid võid luua mitu ning sinu roll neid ei mõjuta – näiteks võid olla ühes koolis õpetaja, teises koolis lapsevanem ning jälgida ka teise lapse tegemisi lasteaias.

_____________________________________________________

Kuidas kontosid siduda?

Logi sisse mingisse Stuudiumisse – ei ole oluline, millisest haridusasutusest alustada. Ava oma profiil. Sealt leiad nupu “Seo oma konto teise kooliga”. Kliki sellel ja järgi juhiseid!

Esmalt pead teises õppeasutuses sisse logima ja kinnitama, et tahad seost luua. Seejärel kontrollitakse su isikuandmeid ja veendutakse, et need klapivad. Kui nüüd seose kinnitad, siis edaspidi hoitakse su isikuandmed sünkroonis.

Edaspidi tähendab ühes asutuses sisse logimine, et oled kõikidesse sisse loginud – ning välja logimine väljub samuti kõikidest Stuudiumitest!

_____________________________________________________

Mida tähendab, et kasutaja “meiliaadress ei ole aktiivne”?

Meiliaadressid märgitakse süsteemi poolt mitteaktiivseks siis, kui meil ei õnnestu sinna kirja kohale toimetada – näiteks vastab meiliserver Stuudiumi kirjale veateatega.

Tihtipeale on tegu lihtsalt kirjaveaga meiliaadressis. Samuti on levinud probleemid @hot.ee ja @mail.ee postkastidega, mida toetavad serverid ei paista väga töökindlad olema (või saavad postkastid väga tihti täis).

Sellise vea puhul peatame ajutiselt kirjade saatmise, ja küsime kasutajalt üle, kas meiliaadress on ikkagi õige. Seejärel taastub ka kirjade saatmine.

Kui ühte tüüpi viga esineb liiga mitu korda, ei saa kasutaja enam meiliaadressi uuesti “aktiveerida” — kui selline olukord on tekkinud ekslikult, võtke meiega ühendust ja andke teada konkreetse problemaatilise kasutaja meiliaadress.