Matkaring võttis kevadpühad vastu metsas

30. aprillil said matkaringi matkasellid Tartu raudteejaama perroonil kokku, et astuda rongi peale, Kiidjärvel maha hüpata ning taas üks matk korda saata. Kiidjärve rongijaama kohale jõudnud, võtsime suuna Kiidjärve asula suunas. Kuna me ei tahtnud liikuda mööda sirget ja igavat maanteed, valisime liikumiseks ilusa metsa ja pisemad kruusateed, nii et teele jäid ka Kiidjärve sipelgate Kuningriik ja tõsisem süvenemine kaarti, et leida õige suund. Kiidjärvel tegime ühel purretest puhkepausi, imetlesime ilusat vaadet ja kuulasime linnulaulu. Sealt polnud mööda teed ja jõeäärt enam pikk tee Ahja jõe kaldapealsel asuva Sõnajala lõkkekohani, kus tegime metsarisust lõkke ja panime telgid püsti.
Teisel päeval ootas meid ees pikem matk. Alustuseks pidime pisut maad tagasi kõndima, et jõuda Ahja jõe vastaskaldale Kiidjärve looduskeskuse lähistele, kust algas meie poolt valitud matkarada. Jõgi ületatud ja mäest üles ronitud, jäi rajale esimene geopeituse aare. Nagu ikka, tegime logiraamatusse sissekande ja panime karbi oma kohale tagasi. Edasi rändasime mööda Ahja jõe kallast kord kõrgel paljandi peal, kust avanesid suurepärased vaated, siis jälle päris vee ääres, kuni jõudsime Saesaare paisu sillani. Seal läksime tagasi teisele kaldale ning otsisime üles veel ühe aarde. Aare leitud, naasesime matkarajale, viskasime kotid selga ja asusime Suure ja Väikese Taevaskoja poole teele. Vaatasime ka üle koha, kus varem oli Emaläte ja pidime tõdema, et sellest pole enam midagi kaunist järel. Kõik paigad nähtud, ronisime üles lõputuna tundunud trepist ja seejärel viis tee meid läbi metsa Taevaskoja rongipeatusesse, kust porgand meid tagasi Tartusse viis.
Hoolimata vihmasest ja mitte kõige soojemast ilmast, jäi selja taha jälle üks tore matk ja kindlasti võib peagi lugeda järgmistest. Photo 01-05-14 10 35 19 (1) IMGP0564 IMGP0611