Loodusmatkade ringi õpilased Palupõhjal

Laupäeval ja pühapäeval, 22. ning 23. veebruaril käisid loodusmatkade ringi õpilased koos õpetajatega Alam-Pedja looduskaitsealal matkamas, toimus projekt „Mets on vabadus”.

Laupäeval startisime 9.30 hommikul. Palupõhja sõitsime kaitseliidu veoautoga. Kuna autojuht ei tohtinud sõita kiiremini kui 60km/h osutus sõit tavalisest oluliselt pikemaks. Selline transpordivahend oli paljudele uus ja huvitav ning sõit oli väga põnev. Ajaviiteks lehvitasime meie taga sõitvatele autodele. Erinevate autode juhid ja kaasistujad reageerisid erinevalt: mõned lehvitasid ja naersid vastu, mõned paistsid meid mitte tähelegi panevat.

Palupõhja jõudes viisime asjad looduskooli, tegime endile võileivad, võtsime veoautost Kaitseliidust pärit magamiskotid, alusmatid ning paari peale ka telkmantlid. Matka alguses kõndisime mööda jõe äärt. Nägime kopra, metssea ja põdra tegutsemisjälgi. Matkasime jõe ääres kuni viimaste majadeni ning siis suundusime metsa. Pärast paari tundi kõndimist tegime lagendikul lõunapausi. Võileivad söödud, suundusime metsa, kus pidime paari peale üles panema telkmantli ja seejärel sinna magamiskotiga sisse pugema. Kõik said  proovida, kuidas on ainult mõne plusskraadiga telkmantli all ööbida. Seejärel pakkisime asjad kokku ning liikusime edasi.

Matkasime läbi metsa umbes 2 kilomeetrit, kuni jõudsime sooni. Sood kattis jääkiht, kuhu astudes vajusid jalad kohati sisse ja seetõttu said nii mõnelgi jalad märjaks. Peale soos matkamist tegime väikese pausi. Meie giid õpetas meile, kuidas märgade jalgade olukorda kuivade sokkide ja kilekottide abil leevendada ning kuidas niiskes metsas tuld alustada. Veel paar kilomeetrit metsateed ja jõudsimegi meile tuntud Palupõhja tee peale. Algas pikk ja väsitav lõpusirge mööda jäätunud metsateed Palupõhja looduskooli poole. Teel  otsisime üles ka ühe geoaarde. Looduskoolis alustasime õhtusöögi valmistamisega. Pärast õhtusööki rääkis Martin Erstu kaardi kasutamisest ning pärast seda toimus juhendajate poolt ette valmistatud viktoriin, kus kontrolliti päeval räägitud teadmiste omandamist. Viktoriiniga said kaks esimest, Triin Sellis ja Hanna Kadri Metsvaht, võrdselt punkte, misjärel pidid nad lisaülesandena märkima kaardile  kõik meie matkal tehtud puhkepausid. Hanna Kadri oli täpsem ning seega kuulus temale esikoht. Teine koht kuulus seega Triinule ning kolmanda koha saavutas Siiri Kits. Parimad said ka auhinnad: esikohale kuulus uhke ellujäämiskomplekt, teine koht sai matkanõude komplekti ning kolmas koht magneesiumpulga. Õhtul sai ka selgeks, et olime päevaga kokku läbinud 14 kilomeetrit.

Pühapäeva hommikul läksime rabasse 2-3 kilomeetrisele räätsamatkale. Matka alguspunkti liikusime veoautoga. Külastasime Kulusoo raba soosaart. Matkasime soosaarel kunagi asunud talukoha varemeteni. Seal läheduses tegime ka puhkepausi. Paus tehtud, matkasime tagasi. Tagasiteel õnnestus meil märgata meist üle lendavat kotkast. Auto juurde jõudnud, sõitsime tagasi Looduskooli. Võtsime veel kerge eine, korrastasime maja ning hakkasime tagasi Tartu suunas sõitma. Põnev nädalavahetus oligi lõpule jõudnud.

Projekti rahastas Tartumaa Noortefond.

Katrin Kello, loodusmatkade ring.