Loodusmatkade ring Endla rabas

Ühel imekaunil kevadpäeval sõitis väike matkaringi punt bussiga Tartust Kärdesse, mis on küla Jõgeva maakonna põhjapiiril. Sealt kõndisime Kärde rahumaja juurde, kus rahvapärimuse järgi peeti 1661. aastal rahuläbirääkimisi Venemaa ja Rootsi vahel. Palkmaja juures tegime oma esimese peatuse ja ootasime järgmise bussiga saabuma pidanud matkalisi. Edasi rändasime mööda külavaheteid matkaraja alguspunkti, kust viis tee läbi metsa Endla järve kaldale.

Pärast lühikest pildistamis- ja jalapuhkamispausi jätkasime teed järve äärt mööda ega jätnud ronimata järve idakaldale olevasse torni, kust avanes kaunis vaade järvele ning meeletule hulgale lindudele, kes seal peatusid. Nende lindude huiked jäid meid saatma kuni varaste hommikutundideni, mil nad mõneks ajaks vaiksemaks jäid.

Autor: Kristiina Laht

Vaatetornist jäi veel minna lühike tee meie ööbimispaika Endla metsamaja juures. Telgid püsti, asusime lõket tegema ning õhtusööki valmistama.

Autor: Katrin Kello

Järgmine hommik algas taas lõkke ülestegemisega, hommikusöögiga ning oma asjadega kokkupanekuga. Kõik see ja grupipilt tehtud, asusime jälle teele. Pärast soist metsa, puisniitu ning järjekordset metsa jõudsime raba piirimaile ning ületasime selle, kõndides peaaegu sirgjoones üle raba viival laudteel. Kui olime üle raba jõudnud, tegime väikese põike soojärve äärde, mis oli ideaalne paik jalasirutuspausiks. Natuke puhanud, hüppasime jälle püsti ja jätkasime teed. Metsast välja saades leidsime end hobusekoplite vahelt, kus olid ka väiksed selleaastased varsad. Kuna pidime rongi peale minema alles poole viie paiku, tegime Tooma looduskeskuse juures pikema pausi.

Autor: Maris Pärn

Aeg läks ruttu ja varsti oli jälle tarvis teele asuda. Rändasime mööda külateid ja läbi ilusate sinilillemetsade, kuni jõudsime Tartu-Tallinn maanteeni. Kuna maanteeperv polnud kõige ahvatlevam matkarada, kõndisime mööda põlluääri raudteeni ja mööda teenindusteed Vägeva rongipeatuseni, kust rong meid tagasi Tartusse viis.